بیستمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه روز بیست و نهم دی ماه در محل تالار اندیشه معاونت آموزشی برگزار شد.

در این جلسه دکتر گنجی با اشاره به برنامه رشد و تعالی علمی مناطق آمایشی کشور در افق 1404 ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معرفی یک نفر نماینده از هر منطقه آمایشی جهت حضور در کارگروه مربوطه اظهار داشت: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مقرر گردید که از هر دانشگاه کلان منطقه 9 آمایشی، یک نفر به دبیرخانه کلان منطقه معرفی شود که دکتر وطنچیان به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این امر و نیز رابط بین این دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت پی گیری مکاتبات و امور مربوط به طرح تحول و نوآوری در آموزش و ارتباط موثرتر با دبیرخانه کلان منطقه معرفی شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه همچنین از دکتر حامد قاسم زاده مقدم از ارتقای رتبه دانشگاه از لحاظ بارگزاری مطالب و تعداد بازدید از صفحه دانشگاه در سایت EducationIran تشکر و قدردانی نمود و افزود: مدیریت امور بین الملل در دانشگاه‌های دیگر شکل گرفته و وجود دارد و در دانشگاه ما نیز بایستی وجود داشته باشد که در دستور کار هیئت رئیسه دانشگاه قرار گرفته است.

دکتر گنجی در رابطه با جشنواره شهید مطهری نیز عنوان داشت: این جشنواره همانند سال های گذشته به صورت کشوری برگزار خواهد شد و در سطح منطقه ای (کلان منطقه 9 کشوری) و دانشگاهی برگزار خواهد شد.

به گفته دکتر گنجی یک مرکز ملی تحقیقات آموزشی از سویی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شده است که برای اعضای هیات علمی دانشگا‌ها امتیازات خوبی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزشی دانشگاه همچنین از برگزاری دو سمینار دارای امتیاز آموزش مداوم با موضوعات «قوانین و حقوق حرفه ای جامعه پزشکی» و «آنفلوآنزای اپیدمیک» با حضور اساتید برجسته در بهمن ماه خبر داد.

در ادامه خانم طباطبایی مسئول کارگروه اعتباربخشی موسسه ای از بازدید هیئت ارزیاب بیرونی اعتباربخشی موسسه ای از واحدهای مختلف دانشگاه در هفته آینده خبر داد و اظهار داشت در این خصوص هماهنگی های لازم با بخش های مختلف دانشگاه صورت گرفته و آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

دکتر نامدار مسئول کارگروه اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی نیز در خصوص تغییرات جدیدی که در سنجه های ارزیابی بیمارستان های آموزشی اعمال شده است توضیحاتی ارائه داد و گفت اعتباربخشی جدید 91 سنجه برای 81 استاندارد شامل سنجه های کاملا ضروری، ضروری و توسعه ای را شامل می شود.

وی همچنین از راه اندازی سامانه اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده ای نزدیک خبر داد که بارگزاری مستندات و فرم ها و گزارشات و دسترسی بخش های مرتبط آسان تر و راحت تر می گردد.

دکتر نامدار همچنین با توجه به تغییرات صورت گرفته در سنجه‌های اعتباربخشی بیمارستان های آموزشی و رویکرد آموزشی این سنجه‌ها، مواردی از قبیل رابطه خوب و حمایت مناسب از معاون آموزشی بیمارستان ها، اختصاص 1 تا 3 درصد از بودجه بیمارستان‌های به بخش آموزش بیمارستان ها در غالب بودجه آموزشی بیمارستان، به کارگیری نیروهای انسانی مورد نیاز بیمارستان ها را جهت استقرار سنجه‌های مورد نظر در بیمارستان‌های آموزشی ضروری دانست.