روز پنج شنبه بیست و چهارم تیرماه اجلاس رؤسا و معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه 9 کشوری به میزبانی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در اردوگاه تفریحی فرهنگی روئین اسفراین برگزار شد. در این جلسه علاوه بر رؤسا و معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه 9 کشوری، دکتر سید علی حسینی هماهنگ کننده منطقه 9 کشوری در وزارت بهداشت و مدیر امور هیات علمی وزارت بهداشت نیز حضور داشت.

در این مراسم دکتر ابراهیم گلمکانی اظهار داشت : دولت تدبیر و امید فرصت بی نظیری را برای نظام سلامت کشور بوجود آورد که تا قبل از این چنین فرصتی وجود نداشته است.

وی تصریح کرد : درکنار سیاست های کلان مقام معظم رهبری ، نگاه ویژه ریاست جمهوری و وزیر محترم بهداشت باعث ایجاد این فرصت شده است بطوریکه حوزه سلامت هم اکنون اولویت دولت می باشد.

به گفته وی تحول در آموزش که از سال گذشته آغاز شده است تلاش می کند تا بسوی ماموریت محوری دانشگاه های علوم پزشکی پیش برود.

در طی این مراسم دکتر رضا گنجی گزارشی از کارگروه های فعال در ستاد طرح تحول و نوآوری در آموزش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ارائه داد. وی به طور ویژه از عملکرد کارگروه توسعه دندانپزشکی و علوم مرتبط دانشگاه اظهار رضایت نمود و از دکتر داود نودهی مسئول این کارگروه تشکر نمود.

دکتر گنجی به کارگروه آموزش مجازی دانشگاه اشاره نمود و گفت: در این کارگروه کارهای خوبی از قبیل تدوین آیین نامه آموزش مجازی و برگزاری کارگاه های آموزش مجازی انجام شده است و برای سال های آتی برنامه هایی در جهت توسعه آموزش مجازی در دانشگاه تدوین شده است که به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی هم چنین در مورد کارگروه بین المللی سازی دانشگاه گفت: برنامه هایی در دست انجام است تا سطح زبان انگلیسی اعضای هیات علمی دانشگاه ارتقا یابد و زیر ساخت لازم جهت برقراری ارتباط اساتید با دانشگاه های خارجی فراهم شود.